RES ökar sin räckvidd till 88 000 läsare, vilket är RES högsta läsartal i mätningen sedan 2012.
– Det har länge talats om tidningsdöden, men RES fortsätter att öka sitt läsarantal. Vi är stolta över att allt fler läser RES. Vi tror att våra läsare uppskattar allt det jobb vi lägger ned för att skapa reseinspiration av högsta kvalitet, säger Kajsa Beausang, chefredaktör på RES.
RES finns dessutom i en specialupplaga i stolsfickorna ombord MTR Express snabbtåg mellan Stockholm och Göteborg. Sedan 2016 skickar Tallink Silja RES som en gåva till sina Gold-medlemmar. Vidare har RES och American Express ett digitalt reseguidesamarbete.
RES grundades 1981 av det gifta paret Eva och Magnus Rosenqvist. Än idag ägs RES av samma familj och drivs av ett litet fristående förlag. Tidningsmakare och storytellers är vad vi är. Vår förhoppning är att denna passion genomsyrar RES.
Källa: ORVESTO Konsument 2017:2, KANTAR Sifo