KINA

Starbucks Hongkongkoncept

Aug 31, 2009

Det annars så likriktade Starbucks experimenterar nu på ett av sina kaféer i Hongkong. Tillsammans med den populära inredningskedjan Goods of Desire har man skapat ett koncept som blickar tillbaks på 50 och 60-talets kaffehus, så kallade Bing Sutts.

Det finns 110 Starbucks i Hongkong och ett av dessa kommer nu innebära ett besök lite utöver det vanliga. Samarbetet tar med besökaren tillbaks till de hangouts som var vanliga i Hongkong under 50- och 60-talet. Bing Sutts var ställen där Hongkongbor kunde umgås och för en billig penning dricka kaffe, äta bakelser och testa västerländska företeelser som glass. Bing Sutt var som en
blandning mellan det traditionella och moderna Hongkong. 

Inredningsbutiken Goods of Desire har alltså fått stå för inredningen medan Starbucks har tagit fram några särskilda Bing Sutt-delikatesser till menyn. Det går dock inte att ta miste på att det är ett Starbucks man klivit in på och givetvis kan gästen få sig en sedvanlig frappuccino grande.
Initiativet är dock välkomnat för oss som reser för att upptäcka nya saker. Vi hoppas nu på att Starbucks släpper på ramarna och skapar fler lokala koncept.

Starbucks + Bing Sutt-koncept
13 Duddell Street, Central
+852 2523 5685

Mer från RES

Kivotos Hotel & Villas på Mykonos. Foto: Pressbild.

Handplockade tips

Bildspecial: 7 av världens vackraste hotellpooler

Att utnämna de vackraste hotellpoolerna i världen är ett omöjligt uppdrag. Att inspireras av vad som finns där ute gör vi däremot nära nog dagligen. När solen och värmen nu står för dörren börjar vi på allvar drömma om alla kommande bad. Det här är RES-redaktionens sju poolfavoriter just nu.

Foto: Unsplash.

Intervju

Intervjun: Det här får du inte missa i Japan

För två veckor sedan öppnade Japans nationella turistorganisation, JNTO, sitt första kontor i Norden – i Stockholm. RES passade på att fråga direktören Kana Wakabayashi om hennes bästa tips i hemlandet.

Artikel

Poängnyheter: Därför finns SAS Eurobonus

För alla som flyger finns mängder av lojalitetsprogram på marknaden. Som i sin tur är allianser mellan olika flygbolag och erbjuder olika typer av nivåer och förmåner. Vi bad plattformen Chatflights poängexpert Jonas El Said förklara mer – och vi börjar med SAS Eurobonus.